Harman Kardon HS 250

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HS 250 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

aj beun 04-10-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

hallo ook ik heb deze zet nu vier jaar en al in de eerste maand problemen met de cd/dvd speler terug naar de winkel werd opgestuurd kreeg hem na 2 weken terug nieuwe cd/dvd player erin echter na een week hetzelfde weer ,en dit tot vier keer toe ook de bekende plof bij het aanzetten en het volume staat dan maximaal kan hem ook soms niet uitzetten met de ab nieuwe batterijen er in werkt nog niet gebeld en gemailt met repair mijdrecht maar kan niks meer aan gedaan worden onderdelen niet meer leverbaar kortom een slecht product voor veel geld

Johnnyred 26-06-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Heb de set al iets meer dan 5 jaar!!! Introductieprijs betaald van ruim 1200 euro met twee zuilen erbij, hoor veel mankementen van deze set, ik had er eentje in het begin, namelijk dat de sub eruit klapte, probleem was zo opgelost, geen extra kosten, en bekend probleem bleek later, osd screen vind ik super handig, ik wil wel namelijk weten wat ik doe, en met behulp van de beeld gaat dat fantastisch, makkelijk in gebruik, mensen die het ingewikkeld vinden, denk ik maar dat het meer onkunde is. Bass is geweldig, voornamelijkste reden dat ik de set heb gekocht, 5 jaar later en alles in huis en auto is van harman kardon, de nieuwe play&go wireless in bestelling, hoge verwachtingen, voor mij niks anders meer.

Edg58 11-01-2013
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Heb deze set ruim 2 jaar in bezit. Uitstekende geluidsweergave. Zoals meerdere gebruikers heb ik recent problemen gehad met de DVD speler, die steeds minder DVD's en CD's kon lezen. DVD's die nog wel gelezen werden, werden met schokkerig beeld en haperend geluid afgespeeld. Het leek op een vervuilde laserlens, maar reinigen hielp niets. Via de helpdesk van Harman het advies gekregen om via het Set Up menu het toestel terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Na het nodige zoeken is dit gelukt met als resultaat dat de DVD speler weer zonder problemen functioneert. Geen dure reparaties dus. De handeling gaat als volgt:
*Druk op de afstandsbediening op OSD
*Ga naar het tabblad Set Up
*Scroll naar het hoofdstuk System en druk op OK
*Toets het getal 1211 in en druk op OK
*Wijzig in de onderste regel (restore default) van off naar on en druk op OK.
*Het toestel is nu gereset naar de originele instellingen.

Met dank aan de helpdesk van Harman Kardon voor dit uitstekende advies.

hg1952 11-12-2012

Hallo
ik ben reeds 3 jaar in het bezit van een HarmanKardon 250 en heb het probleem dat soms bij aanzetten het volume op maximaal staat.reeds voor reparatie geweest bij repair in mijdtrecht 127 euro betaald maar probleem niet opgelost.toestel weer verstuurd en krijg de medeling dat toestel niet meer te repareren is omdat geen onderdelen meer leverbaar zijn.ik kan een belachelijke restwaarde van 61 euro retour krijgen met de voorwaarde compleetset van 836,00 inleveren.dus na 3 jaar is Harman Kardon een weggooi produkt wat niet meer gerepareerd kan worden.dus nooit meer Harman Kardon.

Rickzug 06-05-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Geluid is prima. Deze versie is wel erg traag met wisselen van functies. Ipod/Iphone kan niet bedient worden met de Ipod/Iphone zelf. Na 2 jaar ging de HDMI aansluiting stuk en er zit er maar 1 op dus niet handig. Nu heb ik hem 3 jaar en doet alleen de subwoofer het nog. Linker en rechter box functioneren volledig niet meer.

Eric_ZH 11-08-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Geluid en vormgeving is dik in orde. In gebruik is de HS250 niet erg handig. Zo moet je altijd de TV gebruiken om door de diverse menu's te gaan. Niet erg handig bij het gebruik van bijv. de Ipod. Duurzaamheid zeer teleurstellend! Ik heb de HS250 bijna 2,5 jaar in bezit en heb al meerdere software updates gehad omdat het systeem steeds opnieuw weer vastliep (onder garantie). Na 2 jaar begaf de voeding het (reparatie van € 175). Sinds vorige week doet de subwoofer niets meer. voor mij geen Harman Kardon's meer.

Ellmar 15-10-2011

Wij kunnen je de hand schudden, bijna 3 jaar in bezit en inmiddels al zeker 6x van Harderwijk naar Almere gereden omdat de set problemen gaf. Vanmiddag weer een ritje naar Almere om de gerepareerde subwoofer op the halen................. maar helaas, we hebben nu zelfs een nieuw probleem. Maandag maar eens gaan bellen.
In ieder geval voor ons nooit meer een Harman Kardon.

hg1952 11-12-2012

Hallo
Ik heb sinds 3jaar ook een Harmankardon 250 .probleem volume staat automatisch op maximaal bij aanzetten,reeds 2x repair in Mijdrecht voor rep geweest 127,00 euro betaald probleem niet opgelost.na 2é keer mededeling toestel niet meer te repareren zijn geen onderdelen meer leverbaar,ik kan een restwaarde van 61,00 terug krijgen.ik moet wel complete installatie hiervoor inleveren.dus merk Harmankardon is na 3jaar weggooi produkt.dus nooit meer HarmanKardon

Testgebruiker 23-04-2011
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Inmiddels een jaar in bezit en moet zeggen dat ik nog steeds hééél erg tevreden ben over deze set. Het geluid is perfect, heerlijk die bass. Lekkker muziek afspelen van Ipod of USB. Wel jammer dat bepaalde functionaliteiten als random niet gebruikt kunnen worden als je van USB speelt. Verder is het jammer dat mijn Ipod Touch 4 niet oplaadt als hij in het docking station staat. Klein minpuntje is ook wel het menu, dat had wel wat gebruikersvriendelijker ingericht mogen worden.

Het design is mooi. De subwoofer is wel wat groot, maar mooi strak. De boxjes zelf misstaan zeker niet in de woonkamer. Zeker niet als je er ook nog zo'n geluid uit kan halen.

Ik ben tevreden!

master1986 13-02-2011

---------Update review, 13-2-2011----------
Zoals ik al eerder heb gemeld had ik problemen met de Ipod dock die meegeleverd word. Contact opgenomen met de winkel. Via een aantal testen al snel geconstateerd dat het in het apparaat zat. De winkel zou de unit opsturen naar Harman Kardon. Hier ging ik niet zomaar mee akkoord omdat ik dan waarschijnlijk weken zonder installatie zou zitten en daar zit ik dus niet op te wachten. Ter compenstatie heeft de winkel mee het exemplaar meegegeven uit de winkel om de tijd te overbruggen. Een zeer nette service.

Het apparaat zou binnen twee weken weer retour zijn. Dit vond ik zelf een beetje snel. Als ik de verhalen hoor om me heen over het repareren van apparaten. Inderdaad mijn vermoeden werd bevestigd. Na twee weken was het apparaat nog niet klaar. Ik heb daarom contact gezocht met de winkel en men ging het uitzoeken voor mij en zou mij later terugbellen. Nog geen half uur later werd ik teruggebeld door de wimkel met de mededeling dat het apparaat nog niet retour was maar dat ze mij een nieuwe mee zouden geven. Het is niet uw probleem. U krijgt een nieuwe en wij zoeken het verder uit. Later in de week heb ik het apparaat opgehaald. Of het een compleet nieuw was daar had ik een beetje mij twijfels over. Maar bij thuiskomt werkt alles naar behoren inclusief de Ipod dock. Dus ik ben gelukkig en wil de winkel complimenteren met hun goede service. Waarschijlijk was dit bij een van de grotere electronicazaken niet gebeurd.

----------2e review, 09-01-2011----------
Al eerder aangegeven dat ik problemen ondervind met het iPod Dock. Uiteindelijk heb ik maar contact gezocht met de winkel. Zij vroegen mij om langs te komen met de Dock en de iPods. In de winkel hebben ze een systeem staan waar alles werkt. Bij aankomst in de winkel blijkt dat dat iPods inderdaad gewoon werken. Alleen de meest recente ipod nano word niet opgeladen maar dat vind ik bijzaak.Men gaf mij de Dock van de winkel mee om thuis uit te testen. Met grote verwachtingen ging ik naar huis maar helaas helemaal niets. Wederom contact gezocht met de winkel. Men gaf aan dan moet het een probleem met de unit zijn. De unit werd opgestuurd. Om die tijd te compenseren kreeg ik de unit van de winkel mee zodat ik gedurende de reparatie niet zonder systeem zit. Erg netjes. Nu maar afwachten. Dit probleem hadden ze nog niet eerder gezien.

----------1e review, 21-12-2010----------
Sinds afgelopen weekend deze set thuis aangesloten.

Alles zit keurig netjes verpakt. Daar valt werkelijk niets op aan te merken. Het is wel een enorme doos om te vervoeren echt niet normaal. Daarnaast is de set compleet en worden er al kabels bijgeleverd zodat je direct aan de slag kunt. Zelfs een HDMI kabel is aanwezig. Het installeren van de zuilen met daarop de speakers was een fluitje van een cent. Alles is duidelijk en op de momenten dat je het niet meer weet bied de handleiding uitkomst. Het enige nadeel is dat het eigenlijk aparte componenten zijn in een doos die samen verkocht worden dus elk onderdeel heeft zijn eigen handleiding. Maar goed daar kun je niet echt kritiek opleveren.

Alles voelt en ziet er degelijk uit behalve de afstandbediening deze vind ik in vergelijking met de rest van de set er goedkoop uitzien zeker als ik dit vergelijk met de afstandbediening van mijn vorige reciever de AVR132. Hier had men wel wat meer aandacht aan mogen besteden. Na een tijdje gebruiken kom ik hier voor een gedeelte op terug. De afstandbediening reageert prima en alles is te bedienen.

De set is mooi vormgegeven en de receiver ook. I.c.m. 50 inch plasma is het een juweeltje om te zien. De subwoofer is erg groot maar misstaat niet in de huiskamer door het mooie design i.c.m. de pianolak achtige kleur.

De geluidskwaliteit is naar mijn mening super! Prachtig geluid. Zowel bij het afspelen van een bluray of DVD of het luisteren naar de radio of een CD. Ik ben overgegaan van een 5.1 set naar een 2.1 set maar tot op heden mis ik dit totaal niet. Tuurlijk kun je het nooit met elkaar vergelijken maar het geluid is dermate goed dat het ruimschoots gecompenseerd word. Daarnaast is mijn vriendin dolblij dat er weer de nodige kabels minder zijn :-). De subwoofer doet ook prima zijn werk en is krachtig. Heb wel het idee dat ik hem minder hoor als ik vergelijk met mijn vorige subwoofer van JBL die minder krachtig is. Maar misschien is dat een kwestie van instellen. Ik weet het niet.

De functionaliteiten die het apparaat bied zijn zeer uitgebreid. Het draaien van muziek van een USB stick gaat ook prima. Deze set word ook geleverd met een Ipod dock. Deze heb ik aangesloten maar krijg steeds de melding dat het apparaat niet aangesloten is ondanks dat het toch echt het geval en er een Ipod nano ingeklikt zit. Maar dat zal wel een kwestie van instellen/configureren zijn.

Over de duurzaamheid kan ik uiteraard nog niets zinnigs over zeggen. De tijd zal het uitwijzen. Maar daar heb ik wel vertrouwen in. De vorige Harman Kardon set heb ik ook jaren gehad. Kortom een mooie en vooral complete set waar prima geluid uit komt voor een relatief lage prijs. Wat mij betreft een echte aanrader!

Voordat ik het vergeet. Het klopt inderdaad dat je het apparaat eerst moet aansluiten met een SCART kabel om deze vervolgens in te stellen op HDMI. Direct een HDMI kabel aansluiten zonder SCART is geen beeld. Gelukkig worden beide kabels netjes meegeleverd.

De verkoper van de audio winkel gaf aan dat het verstandig is om de speakers eerst aan te sluiten op de subwoofer en dan vervolgens naar de reciever voor mooier geluid. De woofer zou dan fungeren als een soort van filter voor de lage tonen. Kan iemand dit uitleggen en klopt dit wat hij zegt?

markputto 22-12-2010

Hallo allemaal,

Ik lees nogal eens wat tegenvallende berichten over de HS250. Echter heb ik geen problemen ondervonden.
Besteld via internet op beste home cinema set, en dat is meer dan voorspoedig verlopen.
Set binnen gekregen met alles erop en eraan tot de kbels aan toe. Geweldig geluid, wel even zitten rotzooien om het beeld te krijgen via HDMI. Maar via de tips op deze site makkelijk opgelost.

Enigste minpunt vind ik de vrij grote subwoofer, daar had ik me even op verkeken.
Ipod/iphone dock werkt uitstekend, iphone laat alleen niet op?? nja is te overzien.

Al met al een uitstekende aankoop. echt een aanrader, zeker gezien de prijs in verhouding tot andere sets.

bikecrack 05-11-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Hoi, Heb de HS 250 een maand of vier in gebruik. Zoals al vaker aangegeven geweldig geluid. Helaas ondervind ik ook wel wat technische mankementen. Na een paar weken bleef hij steeds hangen halverwege een DVD (originele) en begon over te slaan. Terug naar It's en opgestuurd naar HK. Nieuwe software en wat onderdelen vervangen. Werkte daarna perfect... tot nu dan! Krijg nu bij originele DVD om de paar minuten steeds een kort zwart beeld, zeer storend. Ben benieuwd of hier nog iemand last van heeft en wat er aan te doen is??

ObiWan1971 27-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Tot nu toe een super set, geluid is echt top uit 2 speakers. Subwoofer is aan de grote kant maar daar komt me dan ook een geluid uit. Ook ik heb lang nagedacht over de aanschaf van de HS250. de meeste reviews waren niet positief. tot nu toe ben ik zeer tevreden. Set via internet aangeschaft (besthomecinema.nl) en dat scheelde mij al snel €180.
Stands voor de boxen zitten bij de prijs in en tevens The bridge voor aansluiten I pod. Heb ook nog geen beeld via de HDMI kabel maar zal onderstaande reactie uit proberen. Mocht je zelf ook nog enige twijfel hebben, niet doen kopen die set.

voodoo112 13-10-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Heb de HS250 nu een paar weken in mijn bezit en heb niets meer dan lof. Heb inderdaad ook last van een klein plofje tijdens het aanzetten van de set maar gezien het formaat van de sub verbaasd me dat niets. Het plofje is ook absoluut niet storend. Even wat gepiel gehad met het instellen van beeld via HDMI, standaard instelling is namelijk via SCART dus het handigst is om in het begin en de SCART en de HDMI aan te sluiten. Dan eerst beeld via SCART, daar de instelling op 1080i zetten en vervolgens overschakelen naar het HDMI kanaal. Als je dit weet bespaard je dat een hoop ergenis.

Verder is de set echt super. Duurzaamheid kan ik niks over zeggen dus vandaar een 5. (neutraal)

chriser 19-09-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Een prima set! Wat een geluid uit 2 boxen, ik ben 5 gewend, maar dat mis ik niet. Ideaal is de ipod dock, hierdoor veel muziek en met deze subwoofer een prima geluid. HDMI was even zoeken hoe dat werkt, maar dat geeft goed beeld op mijn flatscreen. Goede deal bij Budgethouse, alles in 1, incl standaards voor de boxen. Dit is niet bij alle aanbieders het geval.

aklasse 21-08-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Na een bekende te hebben gesprokken die bij een groot elektroconcern werkt de set aangeschaft hij vertelde me dat de set ontzettend veel werd verkocht en dat je vaak alleen de slechte rencensies ziet hun hadden maar zeer weinig klachten over de set het ploffen van de basbox heeft de maken met een elekronica wissel van apparaat ditis heel normaal je schakelt hem aan of uit of bv tussen dvd/cd.Na problemen met een dure lgset waarvan het beeld nooit zuiverliep de harman aangeschaft wat een mooie en schitterende set is dit en wat een geluid kan mijn oude lg van 700.00 niet aan tippen.design is super en wat ook heel fijn is is de ipoddock kreeg gratis de staanders erbij topdeal.afstandsbediening is even wennen.ben er super blij mee.Heb bij een drogisterij en blu rayspeler erbij gekocht voor 50,00 waar ook een mediaplayer erbijinzit(wat ik niet wist)echt een topcombinatie en voor dat geld

hpw100 13-07-2010

Beste,
Sinds ongeveer een week ben ik ook in het bezit van de Harman Kardon HS250, wat een geweldig apparaat is dit en wat een mooi design.
Het geluid voor een 2.1 installatie is naar mijn mening brilliant te noemen, en wat een ongeloffelijk zuivere en diepe bas produceert die basbox.
Trouwens het is ook zo dat de dvd's welke ik met mijn Pioneer recorder heb opgenomen door de Harman niet geaccepteerd worden hij spuugt ze zou weer uit.
Ander dvd's of cd's is geen probleem deze speelt hij zo af.Bij duurzaamheid heb ik 6 gegeven omdat ik dat dus nog niet weet.

Kohnke 31-05-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Ik heb deze HS250 Home Cinema System aangeschaft op het perfekte en zuivere geluid en de vormgeving.
Ik hem hem nu 3 maanden draaien en ben er erg tevreden over.
Wel hoor ik bij het aan en uit zetten de bekende plof.
Vind dit niet storend ( mist hij hierdoor niet eerder stuk gaat ).
Bediening vind ik goed.
Mis wel een ding ...
Mijn DTS werkt niet ( of ik doe iets fout )
De Radiozenders spelen perfect alleen ik zie niet op welke zender hij staat ( alleen maar STATION x ) ondanks de DTS knop aan straat ( donker blauw ).
Als iemand hier al eens problemen mee gehad heeft zou ik dit graag weten.
Het enigste wat ik nog niet gedaan heb is het inleren van de andere afstandbedieningen.

Ik zet de duurzaamheid door alle reviews op 1, maar ik hoop dat dit ook een 10 wordt

PayasaNL 05-02-2010
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

na alle reviews was ik er nog steeds zeker van deze set te kopen dit ook gedaan en... WOUW!
geen enkel plofje bug of wat dan ook te vinden.
ik heb hem optisch via de ps3 lopen en echt super wat een ervaring.
plofjes in de subwoofer worden vaak veroorzaakt door een slecht geaard wandkontactdoos dus voor de degene die hier nog steeds last van hebben kijk hier is naar.

pascal1985 31-12-2009

deze set nu 1 jaar in gebruik,

ook ik heb na veel reviews lezen op kieskeurig, toch de set genomen

ik moet zeggen ik ben er super te vrede over! heb totaal geen klachten die hier onder beschreven wordt.

via hdmi aangesloten, sub werkt prima geen kraak geluid en plops.

wel heb ik ook 5 jaar extra garantie genomen ivm de reviews..

dit echter nog niet (gelukkig) hoeven te gebruiken

set gekochtbij harendse smith.

al met al toch een aanrader ook om de vormgeving! super!

wel jammer dat er geen HDMI IN op zit voor eventueel Blue ray.

groet

TimmelS 09-12-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Ik heb deze set nu bijna een jaar in huis.
Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad met storingen, slecht geluid, bugs of cd's die het niet doen.
Ben dus wel verbaasd om dit allemaal te lezen.

Het design is super.
De afstandsbediening is niet gebruiksvriendelijk.
En dan het belangrijkste: het geluid.
Het geluid klinkt in stereo geweldig. Ongeloofelijk hoe zuiver en hard dit gaat.
Ik ben alleen wat teleurgesteld in de dolby-mode.
Ik had bij aankoop al geen 5.1 verwacht maar was toch verbaasd dat de stemmen vaak niet goed te horen zijn bij DVD's. Je kunt het totaal volume dan wel harder zetten maar even later wordt je dan uit je stoel geblazen als er wat actie is.

Ik vind het dan ook super storend dat je eigenlijk steeds het geluid harder en dan weer zachter wilt zetten. Je moet dan als compromis stellen dat je de stemmen maar te zacht hoort en dat de geluidseffecten eigenlijk veel te hard zijn.
Ik heb al vele instellingen geprobeerd. De compressie staat onder andere op maximum.
Toch luisterd het niet prettig.

Heeft nog iemand hier last van en nog belangrijker,
weet iemand of dit te verhelpen is?

Als het zo blijft overweeg ik om een andere versterker en 3 luidsprekers te kopen zodat ik een 5.1 kan maken.

Mvg Tim

mhj_ve 17-11-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Ik heb deze set nu ruim een maand in bezit. Normaal bij aanschaf van nieuwe apparatuur kijk ik eerst altijd zorgvuldig naar reviews. Dit product echter is op basis van het mooie geluid en de goede naam (dacht ik) van HK aangeschaft.
Bij thuiskomst bleek de led van de subwoofer het niet te doen en er kwamen allemaal plop geluiden uit bij het veranderen van het input. Daarna ging ik googelen op deze klachten en door de reacties op dit apparaat bekroop mij enorm het gevoel van een miskoop. Deze klachten worden nl. vaker gemeld (en helaas vele andere klachten ook). De subwoofer werd door de leverancier echter zonder problemen omgeruild en alles leek goed. Tot 1 week daarna de speakers begonnen te kraken. Soms gaat het over door even van input te wisselen, soms ook niet. Ook over deze klacht vind je de nodige artikelen via internet. Ik weer terug naar de leverancier met de mededeling dat ik de set niet meer wilde hebben omdat ik er geen vertrouwen in heb. Omdat ik natuurlijk geen verpakkingsmateriaal meer had wilden ze hem terugnemen voor ruim 25% minder dan het aanschafbedrag. Op dit aanbod ben ik niet ingegaan. Ik heb deze problemen voorgelegd aan HK, en gevraagd of zij ondertussen al een oplossing hebben voor deze problemen. Ik ben nu weer 2 weken en 2 emails naar HK verder en heb nog geen reactie mogen ontvangen.

Word vervolgd

Gert-Jan1966 01-11-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Heb deze set nu 3 weken gekocht en ben er bijzonder over te spreken. Had hiervoor een Onkyo ,losse set met een kef homecinema set erbij maar deze 2.1. is echt vol van geluid!

norvug 25-08-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Ik heb deze set in de winkel gekocht zonder op kieskeurig te kijken wat men ervan vond. Schrok mij een ongeluk toen ik al die dingen las en was nogal zenuwachtig. Inderdaad ik kreeg de HDMI poort niet aan de praat maar teruggeweest naar de winkel en met een simpel knopjeop de ab opgelost. Het ploppen van de subwoofer heb ik ook , dacht dat er ergens in huis een deur stond te klapperen. maar it gebeurt alleen maar bij aanzetten en is absoluut niet storend meer. Verder, topgeluid! geen probleem, de ipod werkt ook gewoon.

Thomas-Toto 20-07-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Deze set een 2 weken geleden via internet aangeschaft. Scheelde bijna 300 euro met de winkels. Eenmaal in huis alles mooi aangesloten en het stond prachtig! En het geluid (als het ’t deed) was ook fantastisch! Inderdaad ALS...
Eigenlijk direct al begonnen verschillende kanalen te storen (krakerig, blikkerig geluid, alsof de speakers niet goed waren aangesloten). Ik heb alles gecontroleerd, maar niets te vinden. Ik dus bellen met de leverancier en ik moest de receiver maar terugsturen.
Na een week kreeg ik een nieuwe receiver. Deze werkte welgeteld 3 uren! Daarna begon hij ook te storen. Op de kanalen voor de Bridge (iPod) en de AUX-in was het kommer en kwel. De verkoper vertelde dat het aan de kabels zou kunnen liggen, omdat deze elkaar in de weg zitten. Ik heb toen alle draden apart van elkaar gelegd én er een ferrietblokje omheen gezet (wat de storing van andere draden tegengaat).
Ook dit had helaas geen effect.
Conclusie: De HS250 ziet er fantastisch uit en als het werkt, dan klinkt het prachtig, maar hij werkt vaker niet dan wel...
Het apparaat gaat morgen retour en ik ga op zoek naar iets wat wél goed werkt. Iemand een aanbeveling voor (het liefst) een 2.1 systeem?

big_f00t_72 11-05-2009

---------- update review 11-05-2009 ----------
Helaas mensen dit is mijn grootste miskoop aller tijden.
Na 2 nieuwe en 1 gerepareerde te hebben gehad heb ik geen vertouwen meer in dit setje.
Vanmiddag naar de winkel voor een oplossing want ik baal enorm. Nu klinkt het geluid als een gorgel.
Mocht je geluk hebben en hij doet het goed dan is het een geweldig setje maar bij ons mocht het niet zo zijn. Hopelijk mag ik wat anders uitzoeken. Groeten

---------- oude review 13-04-2009 ----------
Setje 2 weken in huis en zeker niet blij! Geluid is prachtig. Mijn eerste exemplaar stoorde zomaar op een willekeurige geluidsbron. Schakel je naar een andere bron en weer terug was het geluid weer zuiver. Subwoofer plopte flink.Muziek cd's las hij niet goed, muziek sloeg over net als Mp3's cd's / DVD's. In de winkel hebben wij meteen een nieuw component gehad. Storing aan geluid was weg en de subwoofer plopte ook niet meer. Maar muziek cd's slaan weer over net als MP3's cd en dvd's. In de winkel muziek cd's gedraaid op een zelfde setje en ja hoor deze had ook problemen met originele muziek cd's. Ik mag toch verwachten dat dit setje muziek cd's kan afspelen? Heb ik steeds te maken met een defect of heeft Harman Kardon een probleem met de deze HS 250. Hoor graag wat tips / reacties. Groeten, Richard.

David HD 13-09-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HS 250

Mooie set met goed geluid en heel veel mogelijkheden. Klinkt (in mijn oren) beter als de Bose 321 sets en is nog goedkoper ook. Voor een setje met kleine speakers klinkt het allemaal erg goed. Je kunt dit nu eenmaal niet vergelijken met grote speakerkasten van de high end merken, evenwel goed geluid. Verwacht geen surround effect maar wel een vol geluid.

Ben met de schrijvers van de reviews over de HS 200 eens dat ook bij dit verbeterde model de cd speler de nodige geluiden geeft tijdens het inlezen en soms spelen van een cd/dvd.

Giga grote subwoofer maar geeft dan ook een lekkere zware bas. Combinatie met ipod is ideaal, ipod bedien je met de ab via een menu op je tv. HDMI, USB, Scart en pas er allemaal op. Nu maar kijken of de set ook nog een beetje duurzaam is...

Wel geluid maar geen beeld bij je HDMI probeer dan eens de format toets op de ab